השתלת שיער וטיפול בהתקרחות

השתלת שיער היא פרוצדורה רפואית שבה משתמשים כדי לטפל בהתקרחות ובחוסר שיער באזורים מסוימים בקרקפת. במהלך הפרוצדורה, הרופא מפרק את השיער לפרקים ומשלב אותם באזורים החסרי שיער. השיער החדש מתחיל לצמוח במהירות ולאחר כמה חודשים נראה כמו שיער טבעי. לאחר הפרוצדורה, חשוב לטפל בקרקפת כדי למנוע התקרחות נוספת ולהבטיח צמיחת שיער בריאה וחזקה. טיפולים כמו מסכות שיער מעולים, תזונה נכונה וטיפול בקרקפת יכולים לסייע בשמירה על השיער ובמניעת התקרחות נוספת.

 

טיפול פלזמה PRP לשיער

טיפול PRP לשיער מבוסס על הפקת נוזל פלזמה מדם המטופל. ריכוז חומרי הגדילה בנוזל הפלזמה הינו פי 4-7 מריכוזם הרגיל בדם ובכך הזרקתם מסייעת לעצירת תהליך ההתקרחות.
כאשר התאים מוזרקים לעור, מתחיל תהליך שתוצאתו הפרשת עוד חומרי גדילה שתפקידם הוא לעורר צמיחה ברקמות שונות. בהזרקה זו לעור נגרמת צמיחת שיער באופן ישיר ועקיף ובכך נעצר תהליך ההתקרחות- זקיקים "חלשים" ומנוונים מקבלים איתות גדילה מחודש ובכך תהליך נשירתם עוצר, ומתחיל תהליך גדילה מחודש.
התהליך נועד לעצירת נשירת שיער והתקרחות באזורים שונים בראש כאשר קיימים עדיין זקיקים חיים, "מוחלשים". לכן מדובר בטיפול שיכול לסייע כאשר קיים תהליך נשירה פעיל, גם אם הוא ממושך. מצב זה שכיח ומתרחש על רקע גנטי אצל נשים וגברים כאחד בכל הגילאים.

 

השתלת שיער

השתלת שיער הינו הליך בו מושתלים זקיקי שיער הנלקחים מהחלק האחורי וצידי הקרקפת (החלק התורם) ומושתלים במקום המבוקש, בדרך כלל באזור הקדמי או אזור הכתר של הקרקפת.
תחילת התהליך הוא בייעוץ שנעשה במרפאה , המטופל נבדק על ידי הרופא ומוחלט האם המטופל מתאים להשתלה ואם כן בכמה זקיקים יש צורך על מנת לקבל את התוצאה הרצויה.
בבוקר ההשתלה, הרופא ישרטט את קו השיער ויסביר למטופל על כל שלב ושלב.
בשלב הראשון- יבוצעו נקבים זעירים בהם יושתל השיער המושתל. הרופא יקבע את כיוון השיערה והצפיפות.
בשלב השני- באמצעות טכניקות חדישות, מוציאים את הזקיקים מהאזור התורם (הקרקפת האחורית וצידה) ומשתילים באזורים שנקבעו מראש בחלק הקדמי או באזור הכתר של הקרקפת. הכאב כמעט אינו מורגש.
בשלב הסופי- הזקיקים יושתלו לתוך הנקבים מהשלב הראשון.
לאט לאט ובאופן עקבי, השיער צומח ומתחיל למלא את כל האזורים הדלילים. לאחר כשלושה חודשים, הקרקפת מתחילה להתמלא בשיער המושתל, לאחר כ-6 חודשים ישנה כבר תוצאה של 50% ולאחר כשנה תוצאה סופית.

 
דילוג לתוכן